U nastavku prenosimo članak naše profesorice Ane Culej o korištenju QR kodova u nastavi:
Korištenje QR kodova u nastavi
Što je QR kod?
QR kod je tip matričnog barkoda koji se prvo koristio u autoindustriji. Zbog čitljivosti i mogućnosti pohrane postao je popularan i izvan autoindustrije. Kod se sastoji od crnih modula raspoređenih u kvadratni uzorak na bijeloj pozadini. Kod je osmislila Toyotina podružnica Denso Wave 1994, a danas je najpopularniji dvodimenzionalni bar kod.
QR kod može čitati svaki mobitel s fotoaparatom i pristupom internetu koji ima instaliranu aplikaciju za čitanje QR kodova. (https://hr.wikipedia.org/wiki/QR_kod)
Princip rada
– Odaberete sadržaj koji želite prenijeti u QR kod (tekst, sms poruku)
– alat generira QR kod kojeg preuzmete na računalo i isprintate
– QR kodove možete koristiti u svim nastavnim područjima i svim etapama nastave
Za izradu QR koda postoji mnoštvo alata (QR Stuff, Kaywa, QR Code Generator,: QR Code Tec-it…) i svi rade na istom principu
- Upišete u adresnu traku https://qrcode.kaywa.com
- Kliknete na More i odaberete tekst
- Upišete tekst, sms poruku koji želite i kliknete na Generate
- Kopirate kod i zalijepite ga u Word dokument
U nastavi biologije koristili smo QR kodove za opise biljaka, životinja, a QR kodovi poslužiti su nam i za davanje odgovora na postavljena pitanja u određenim alatima (Padlet, Learningapps.org).
Planiramo u arboretumu Gimnazije A.G. Matoša Zabok izgraditi edukativni interaktivni park i postaviti stupiće s pločicama na kojima će se nalaziti QR kodovi pojedinih sadnica stabala.
QR kodove možemo koristiti i u nastavi matematike, informatike, hrvatskog jezika, kemije i ostalih predmeta.
Možemo ih koristiti i za davanje informacija o osobnim podatcima.
QR kodove možemo iskopirati i podijeliti učenicima. Instaliranjem alata QR Code Scanner učenici mogu pristupiti rješavanju zadataka.
– Napravite svoju vizitku u obliku QR koda.
– Pokušajte pomoću QR koda prikazati periodni sustav elemenata.
– Instalirajte QR Code Scanner i pokušajte riješiti slijedeći zadatak.
Upotrebom IKT postižemo bolju motiviranost učenika i možemo dijeliti digitalne obrazovne sadržaje.
Literatura:
- https://hr.wikipedia.org/wiki/QR_kod/pristupljeno. 11. lipnja 2019.
Ana Culej, prof.