Učeničkim nastupima i interaktivnim predavanjem nastavnica u srijedu 13. ožujka obilježili smo Dane hrvatskoga jezika.
Profesorica Dinka Tomašković-Presečki podsjetila nas je na važne datume i događaje unutar Mjeseca hrvatskoga jezika (21. veljače – Dan materinskoga jezika, 22. veljače – Dan hrvatske glagoljice i glagoljaštva, 17. ožujka 1967. – objavljena Deklaracija o nazivu i položaju hrvatskoga književnog jezika) te potaknula na oblikovanje vlastitog jezičnog portreta. Profesorica Sandra Babnik Lončar navela je nekoliko engleskih izraza kojima se u današnje vrijeme često koristimo i upozorila na važnost razvijanja hrvatskog nazivlja. Također, objasnila je na koji način Matica hrvatska oduvijek brine o samosvojnosti hrvatskog jezika te istaknula važnost Zakona o jeziku.
Nakon prvog dijela predavanja uživali smo u izvedbi učenika 1. b razreda Jurja Galoića (Khevenhiller, M. Krleža: Balade Petrice Kerempuha), a Lea Šobak, učenica 4. a razreda, pripremila je recitaciju Himne slobodi čime nas je podsjetila na značajnost Gundulićevih stihova (Dubravka). Na samom kraju programa sve nas je oduševio izvrstan monolog Marka Petrača, učenika 4. j razreda (E. Louis: Preobrazba: metoda), a nastavnice su potom pozvale zainteresirane učenike da zaigraju nagradnu igru. Zadatak je bio poslovice napisane glagoljicom zapisati latiničnim slovima. Pobjedniku će se sutra dodijeliti nagrada iznenađenja (kriteriji: brzina i točnost).
Po njemu (jeziku) si sve što jesi.
(…) Bez njega si bez imena
Bez djedova, bez unuka…
- Preradović, Rodu o jeziku