ERASMUS+ projekt: You do not find a happy life – you make it!

Gimnazija AGM u suradnji s partnerskom školom Jalasjärven lukio iz mjesta Jaalasjarvi u Finskoj provodi dvogodišnji  Erasmus+ projekt pod nazivom You do not find a happy life – you make it! (Sretan život ne pronalaziš samo tako, već ga sam kreiraš!).

Središnji pojam ovog projekta je pojam dobrobiti (engl. well being). Tema dobrobiti ili dobrostanja učenika i nastavnika u školskoj zajednici vrlo je aktualna u današnje doba, kada mnogobojni faktori utječu na porast stresa u svakodnevnom životu. Projekt se usredotočuje na istraživanje čimbenika dobrobiti i pronalaženje načina za suočavanje sa stresnim situacijama, a kroz upoznavanje vršnjaka i kolega iz različitih država kreiraju se nove zajednice s ciljem međusobne podrške.

Glavni moto, iskazan u nazivu projekta, poručuje kako sretan život ne pronalazimo, već ga sami kreiramo. Tijekom dvogodišnjeg razdoblja sudionici projekta bave se kvalitetom života učenika i nastavnika te kroz analize, proučavanja znanstvenih spoznaja, izmjene informacija i primjera dobre prakse pronalaze nove načine kako da naše školske zajednice učiniti mjestom u kojem se svi osjećaju dobro.

Također, sudionici istražuju i što ih u njihovim okruženjima osnažuje, krijepi i pomaže im da vode ispunjeniji i sretniji život. U tu svrhu posjećuju kulturne i prirodne znamenitosti, bave se komparacijom životnih stilova dviju kultura, te uz mnogo fizičke aktivnosti i druženja praktično ostvaruju ciljeve projekta.

Projekt se sastoji od niza aktivnosti, među kojima središnje mjesto zauzimaju petodnevni posjeti učenika i nastavnika partnerskim školama. Svaki posjet bavi se kroz različite zajedničke aktivnosti trima temama, organiziranima u tri radna dana: 1. kako poboljšati svoje blagostanje 2. snaga i moć prirode i njezina ljekovita moć kao dio dobrobiti za čovjeka 3. kulturna znanja i aktivnosti (umjetnost, glazba, sport, povijest, obrazovanje itd.). Tijekom svih posjeta učenici izrađuju i digitalni časopis kojim će kroz svoje dnevnike putovanja, impresije i istraživačke radove također odgovoriti na pitanje o postizanju dobrobiti.

Tijekom dvije godine organizirana su ukupno četiri međusobna posjeta, dva odlaska naših učenika i nastavnika u Finsku, te dva dolaska finskih kolega u Hrvatsku. U svakom posjetu sudjeluje po tri nastavnika i deset učenika iz generacije trećih razreda.

 

Ishodi projekta uključuju:

  • uspostavu i promicanje odnosa i suradnje između dviju škola u finskoj i Hrvatskoj
  • pružanje prilike učenicima da steknu prijateljstva u inozemstvu i upoznaju strane kulture
  • poboljšanje jezičnih vještina učenika i nastavnika
  • uspostavu osjećaja zajedništva i aktivne suradnje kroz neposredne kontakte, čime se odstranjuje osjećaj otuđenja svojstven suvremenom dobu
  • osvješćivanje o čimbenicima koji utječu na naše mentalno zdravlje i stanje dobrobiti
  • pronaći načine za poboljšanje dobrobiti i motivacije učenika i nastavnika u školi

 

 

TIJEK PROJEKTA:   

Tijekom 2023. održani su radni sastanci nastavnika tijekom kojih je osmišljen projekt te je pripremljena aplikacija za natječaj.

U jesen 2023. počele su prve pripreme koje su uključivale odabir prve grupe učenika, virtualne sastanke i početnu anketu o mentalnoj klimi i stanju dobrobiti u dvije škole.

U siječnju 2024. prva grupa učenika i nastavnica otputovala je u Finsku u posjet partnerskoj školi. Tijekom pet dana naši su učenici posjetili kulturne znamenitosti Seinäjokija, glavnog grada Južne Ostrobotnije, posjetili finske šume i jezera u kojima su isprobali avanto (običaj kupanja u hladnom jezeru i finsku saunu), isprobali su tradicionalnu gastronomiju, sudjelovali na tematskim radionicama te kreirali časopis, a zadnji dan bio je rezerviran za posjet glavnom gardu Helsinkiju.

U veljači 2024. u Gimnaziji je održan tematski dan o Finskoj na kojem su sudionici kroz prezentacije, izložbe i ostale aktivnosti upoznali svoju školsku zajednicu s finskom kulturom, običajima i znamenitostima.

U travnju 2024. ugostili smo finske kolege te ih proveli zagorskim znamenitostima i prirodom: posjetili smo Veliki Tabor, Kumrovec, pješačili do Piclja te se rekreirali u Tuheljskim Toplicama. Uz nastavak rada na časopisu, učenici su sudjelovali u radionicama na zadane teme.

 

 

SUDIONICI PROJEKTA:

Sudionici projekta u Gimnaziji AGM:
Ravnateljica Bibijana Šlogar, prof.
Sanja Ždralović, prof.
dr.sc. Ljubica Anđelković Džambić, prof.
Gorana Todorović, prof.
Pedagog Ivan Miškulin, prof.
Nada Mihovilić, prof.

Učenici – prva skupina, šk. god. 2023./2024.: Vita Zadravec, Hana Svrtan, Tara Turković, Jana Matuša, Dorotea Lisak, Antonija Duh, Ivona Bobičanec, Ema Papeš, Sara Balen, Margareta Frgec.

Učenici – druga skupina, šk. god. 2024./2025.:  Dorotea Brozd, Toni Crnić, Lorena Cvilinder, Lorena Majcen, Jana Jambrečina, Jakov Korade, Ana Julia Bertić, Roko Jaković, Marija Kučko, Petar Žukina.

 

Sudionici projekta u školi Jalasjärven lukio:

Hanna Heikkila, prof.
Jaana Tahvanainen, prof.
Soile Lehtonen, prof.

Učenici – prva skupina, šk. god. 2023./2024.:

Učenici – druga skupina, šk. god. 2024./2025.:

 

OSTALI PODACI O PROJEKTU:

Vrsta ERASMUS+ projekta: KA210-SCH – Small-scale partnerships in school education
Vrijeme cjelokupnog trajanja projekta: 1.09.2023. – 30.04.2025. (20 mjeseci)
Nositelj projekta: Jalasjärven lukio, Finska
Partnerska škola: Gimnazija AGM Zabok
Vrijednost projekta: 60.000,00 EUR, u potpunosti financirano iz sredstava EU.

 

Slike: Theme Day on Finland in Croatia,  February 16, 2024

Comments are closed.